• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158240
+
-

چهره‌‌ها/علی‌اکبر محرابیان/ وزیر نیرو


سال گذشته با ۱۵هزار مگاوات کسری تولید در زمان اوج مصرف مواجه بودیم. افزایش روزافزون مراکز غیرمجاز رمز‌ارز، ناترازی‌های مالی، افزایش سالانه ۳۰هزار میلیارد تومان به مطالبات بخش خصوصی از وزارت نیرو ازجمله مشکلات این بخش است. ارتقای توان تولید برق، توسعه و بهبود زیرساخت شبکه، مدیریت تقاضا و بهینه‌سازی‌ مصرف و اصلاح اقتصاد برق ازجمله راهکارهای رفع این چالش‌هاست.

محمد مخبر /  معاون اول رئیس‌جمهور 

 ایران کشوری است که در شمال و جنوب آن دریا واقع شده ولی در مرکز از مسئله خشکی رنج می‌برد، وزارت نیرو با پیگیری برنامه‌های انتقال آب از دریا می‌تواند یک یادگاری ارزشمند در این دوره از خود برجای بگذارد. اقتصاد دریامحور نیز یکی از زمینه‌های اشتغال‌آفرین و پردرآمد است که اگر به‌خوبی به آن پرداخته شود، می‌تواند به اداره کشور از محل درآمدهای اقتصاد دریامحور کمک کند.

عباس آشتیانی /  مدیر انجمن بلاکچین 

حجم معاملات رمز‌ارز‌ها با توجه به ثبات تقریبی بازار جهانی به روزانه ۸۰۰میلیارد تومان در داخل کشور می‌‌رسد و ارزش معاملات رمز‌ارز با رمز‌ارز ۵ تا ۶هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. بازار دارایی‌های دیجیتال در کنار بازارهای سنتی به‌عنوان یک بازار مستقل، پدیده نوظهوری است که بخش مهمی از اقتصاد دیجیتال امروز و آینده را تشکیل می‌دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید